…**BUNU BİLESİN…

BUNU BİLESİN

Sen aklıma düştün bu gece vakti,
Özlem acı oldu gönlümü yaktı,
Tuttum kadehleri devirdim bir bir,
Tanıdığım yüzler yabancı baktı.

Benim söz bilenle aram çok iyi,
Bakmayın sözüme sevmem içkiyi,
İnsan haz duymazsa yaşamak nedir,
İsterim sözlerim yapsın etkiyi.

Kötü dostluklara ayırmam zaman,
Nefsine yenilse; kul olur insan,
Günahı yıkamaz asla bir nehir,
Yaşarken arzuma yetmez çağlayan.

Adım adım dünya sürdün ayanı,
Kıymetten düşürdün kadir sayanı,
Kötü alışkanlık; katre katredir,
Sebepsiz yaşlanma kirletir kanı.

Elimden tutsanda olmaz bir hayrı,
Ne sedef ne çiçek; her vaktim sayrı,
Bir yanda nefreti besleyen bir kir,
Hayatın her yanı; bambaşka ayrı,

Ellerin, gözlerin, nefesin; tenin,
Özümde özlemim; vuslatım sensin,
Beni avutmuyor bu koca şehir,
Seni özlüyorum; bunu bilesin.

wwwraifaras.com10 10.2010

c)Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin
kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

GS.3

…**KİMSEYE DEMEZ…

KİMSEYE DEMEZ

Gönül gurbet ele çıktığı dünden,
Yutar acısını kimseye demez,
Aşkından yollara düştüğü günden,
Tutar acısını kimseye demez.

İçinde özlemle bakar yollara,
Umudu bağlamış şarkı; fallara,
Bazanda oturur dönen rüzgara,
Satar acısını kimseye demez.

Hayatı anlatmaz bakışa naza,
İnanmadı zaten gündelik naza,
Yağmura; buluta, gece ayaza,
Katar acısını kimseye demez.

wwwraifaras.com26.02.2009

GS.3

c)Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin
kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

 

…**KARTVİZİT…22

YAZI*

Dünümden arta kalan acılarım incitsin,
Seni anmak adına ; ağlamaya razıyım.
Raif ARAS kaçarken; yollar tek sana gitsin,
Ben kendi kaderimin kaderinde yazıyım.

04.08.2010www.raifaras.com

İPOTEKLİ BEDENLER

…S Ö Z L E R…25

İçine girmekte zorlandığı pantolonunun kopçasından tutup sürekli olarak arkasından yukarı doğru umarsızca çeken bir nesil yetişiyor.
Ne mutlu!…

wwwraifaras03.08.2010

(2015 E EKLE)

…**KARTVİZİT…21

ARENA*

Bu sevda arenası; yenilen yok yenen yok,
Çünkü iki gönülde boy boy yeşerir sevda.
Göz yaşımdan iz kalmış, yanaklar oyuk oyuk,
Mutluluk var payıma; kaçınılmaz sınavda.

16.02.1998www.raifaras.com

İPOTEKLİ BEDENLER

 

…**KARTVİZİT…20

AĞLAMAK*

Göz yaşına saklanmış o günlerden kalmayım,
Bir buse hediye et, göz açık ölmeyeyim.
Sen bilirsin gizlice ağlamak nasıl olur,
Benden önce ölürsen; vebalin almayayım.

14.02.1998www.raifaras.com

İPOTEKLİ BEDENLER

…**GİDİŞİNİN ÜSTÜDEN…

GİDİŞİNİN ÜSTÜNDEN

Saymadım mevsimler kaç kez değişti,
Gidişin üstünden; yol aldı yıllar.
Gözüme cüzdanda resmin ilişti,
Gidişin üstünden; yol aldı yıllar.

Vaz mı geçmeliyim; bilemiyorum,
Seni sevdim bir kez dönemiyorum,
İstiyorum fakat; ölemiyorum,
Gidişin üstünden; yol aldı yıllar.

Gel artık desemde çok geçti zaman,
Anılar karışık; herşey toz duman,
İçim göz yaşımdan oluşmuş umman,
Gidişin üstünden; yol aldı yıllar.

Kaldırdım herşeyi; çatı katına,
Bindirdim gönlümü deniz atına,
Kopsada ardından tufan fırtına,
Gidişin üstünden; yol aldı yıllar.

Çokşeyi birlikte; aldı götürdü,
Ömrümün içine; geldi oturdu,
Yıllardır koynunda hep uyuturdu,
Gidişin üstünden; yol aldı yıllar.

wwwraifaras.com21.09.2009

c)Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin
 kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
GS.3

…**ADIN ÖZLEM…(YAZI)

Acıları tatmayasın diye; kendimle alıp gidiyorum derdi ve hüznü… Bir adımlık yol, bir yudum suyun hakkı varsa; helal et. Gam kasavet yere batsın! Yere batsın han; hamam!… Gözlerimin içine çizdim resmini. Gurbette senin özleminle her saat yollara çıkmalarını istemiyorum. Yalnızlığımı yıkmak istedim…  Baktığım herşeyde sen olacaksın. Gönlümdeki gibi…

Bu yolun dönüşü yok. Sıla; gurbet arasaında gidip gelmekle geçmez bir ömür. Gidiyorum.. Şimdi ben seni bekleyeceğim. Gözlerim yollarında kalacak yüreğimle. Bahar kadar taze; yaz kadar güzelsin…

Zamanı beklemekle geçirmeyelim. Hayal kurmakla bitmez bu emanet günler. Yalnız hayat ağır bir iş. Hayat yalnızları ezer. Sorulmaz hatıraları. Gelen vurur, giden vurur. Hayatın unuttuğuna; kuyu kazıp çelme takanlar çoğalır. Milyonlarca yıl geçti; değişmedi bu  gerçekler. Korkarım değişmez de… Bir başka değişmeyen de; gönül yarasının çaresizliği ve sana olan sevgimdir…

Mevsim dışı açan gül, nevruz, yasemin, orkide gibisin. Ben de seni mevsimsiz sevmiştim. Yılların farkına rağmen… Hatırlıyorum. İlk gül vermiştim o kış gününü anasın diye. Bende hala aynı güzelsin…

Sen ve aşkına kalbimde ayırdığım yer aynı kalacak. Ben; sendeki seni sevdim. Herkes her telden çalıp söyleyebiliyor. Bu  yaşamalar bana döre değil. Gördüm; edepsiz edebi yoldan çıkarmış…

Duyguların taa derininde; seni özlüyorum. Tanıştığımız yeri özlüyorum… Öptüğüm günü özlüyorum… Kucağında ölmeyi özlüyorum…Ben seni böyle sevdikçe; günler, aylar sürer sonbahara yolculuk.

Adın Özlem konmuş; ama sen özlem nedir bilmezsin ki…

wwwraifaras.com 30.12.2002

İPOTEKLİ BEDENLER

…**ELLERİMİN ARASINDAN…

ELLERİMİN ARASINDAN

Ne sana diyebildim; nede bir başkasına,
Avuçlarımdan aktı, senli yıllarım bir bir.
Saklanıp kaldım işte; adının arkasına,
Avuçlarımdan aktı, senli yıllarım bir bir.

Desem biri duyardı; üzülürdüm sonra ben,
Teklifi erteledim; sonra gelen günlerden,
Bir başkasını sevdin; sana ben diyemeden,
Avuçlarımdan aktı, senli yıllarım bir bir.

Avuç açtım dilendim, yaradanımdan an an,
Göz açıp kapamayla; geçti bir koca zaman,
Simsiyahtı saçlarım;şimdi beyazla harman,
Avuçlarımdan aktı, senli yıllarım bir bir.

Evimin saçağında; çoğaldı kuş yuvası,
İnan hiç değişmedi; badanası boyası,
Açık mezarım oldu; senden sonra burası,
Avuçlarımdan aktı, senli yıllarım bir bir.

wwwraifaras.com26.06.2009

c)Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin
kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

GS.3