…**TEK YARAM…

TEK YARAM

Acı buldum geçen günde,
Hıçkırmak naramdır benim.
Sensizliğin özleminde,
Tam gelmek sıramdır benim.

Vakitler döndükçe vurur,
Yüreğim kabarır durur,
Hasretin beni öldürür,
Ağlamak çaremdir benim.

Hayat saklı bir düğümde,
Adın yazıyor gönlümde,
İnanırsın öldüğümde,
Aşkın tek yaramdır benim.

www.raifaras.com 14.01.2012

c)Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin
kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

GS.4

(Kadir PAPAĞAN’a gönderildi.14.01.1014)

…**AŞK’A…

AŞKA

Bir kere kapılanlar her şeye inanıyor,
O olmazsa her gönül ölecekmiş sanıyor,
Aşk diye ortalıkta geziyormuş serseri,
Gören görmeyen aynı büyüsüne kanıyor.

Sihirli değnek gibi geziyor hayatları,
Değmeden meleklerin yanıyor kanatları,
Aşk diye ortalıkta geziyormuş serseri,
Sanki ok fırlatıyor ak yeleli atları.

O kadar benziyor ki birlikteki nedenler,
Göz göz olup kanıyor dokunduğu bedenler,
Aşk diye ortalıkta geziyormuş serseri,
Pişman oldu tanıyan ve bırakıp gidenler.

Göz yaşına tutulur içinde ıslanırsın,
O herkesi tanıyor sen de onu tanırsın,
Aşk diye ortalıkta geziyormuş serseri,
Anlatmasam ihanet; anlatsam utanırsın.

www.raifaras.com13.12.2013

c)Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin
kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

S.SIĞINAĞI

…**SU SABUN…

SU SABUN

Panjuru kapatmakla kalınmaz ki soluksuz,
Tek sebebe dayalı yaşanmaz ki umutsuz,
Dünyada olman bile benim için mutluluk,
İnan hayat çok güzel o kadar ki hudutsuz.

Yüreğine kazıma; acı, nefret ve kini,
Mutlu olmak istersen görürsün eldekini,
Hayat yalnız yaşanmaz olmalı arkadaşın,
Bu gün bir seven varsa unut geçmiştekini.

Dokunmak istemezsen ne sabuna ne suya,
Hep yaşamak istersen gönlünce doya doya,
Görmezden gelinerek kaçılmaz gerçeklerden,
Bir çöker üstüne; yalnızlık kaya kaya.

www.raifaras.com 06.06.2001

GS.1

…**AŞKA DAİR…

..AŞKA DAİR….

Kuşları özgür bırakın,
 Gelecek baharlara,
Duyguları asmayın,
Gökteki yıldızlara.
—Aşka dair ne varsa,
—Benimle bölüş gitme.

Her şey yeniden yaşasın,
Gelecek yarınlarda,
Hayatı öldürmeyin,
Kalmasın anılarda.
—Aşka dair ne varsa,
—Gönlünü mahrum etme.

Uzatın sol ellerinizi,
Dokunsun ufuklara,
Alın yüreğinizi,
Çıkalım doruklara.
—Aşka dair ne varsa,
—Yaşa kendine yetme.

www.raifaras.com 08.01.2012

c)Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin
kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

GS.4

(Kadir PAPAĞAN’a gönderildi.11.01.1014)

…**YALNIZLIK VAR…

YALNIZLIK VAR

Aşk gönüle düşünce,
Sadakat lazım önce,
Her yerde sır kalmalı,
Beraberdir ölünce.
Bize ait ne varsa; her yerde her tarafta,
İnanıyorum artık; yalnızlık var bu aşkta.

Böyle bir aşk olmamış,
Kimseye yazılmamış,
Ben seni gizli sevdim,
Gizli saklı kalmamış.
Bize ait ne varsa; her yerde her tarafta,
İnanıyorum artık; yalnızlık var bu aşkta.

Sereserpe çöl gibi,
Göründü yolun dibi,
Bu aşk benim ömrümde,
Ölümlerin sebebi.
Bize ait ne varsa; her yerde her tarafta,
İnanıyorum artık; yalnızlık var bu aşkta.

www.raifaras.com 01.03.2001

c)Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin
kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

GS.1

(Bestekar Kadir PAPAĞAN’a gönderildi.09.01.1014)

…BEDEVİ…

Esir bir bedeviydi; yaşı kurumuş gözün,
Çatlatmıştı yüzünü; içine çöken hüzün,
“Git”demeseydi dilin; bugün dönerdim sana,
Seni bensiz bıraktı; tek hecelik bir sözün.

05.01.2014 www.raifaras.com

 

…**KAHİRİM…

KAHİRİM

Ben bana yeterdim sen gelmeseydin,
Yalnızdım dünyamda sen dolmasaydın,
Sevincim sen oldun kahirim sensin,
Hiç derdim olmazdı sen gülmeseydin.

Sen yokken üstüme çöker bir matem,
Ağız tadım bozuk; dünedir sitem,
Şerbetim sen oldun  zehirim sensin,
Sohbeti koyu tut bozulmasın dem.

Gönlümdeki gülüm solmasın artık,
Ölmesin bu sevda; ölmesin artık,
Evvelim sen oldun; ahirim sensin,
Hasret kıyamete kalmasın artık.

07.06.2001 www.raifaras.com.

c)Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin
kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.

GS.1

(Kadir PAPAĞAN’a gönderildi.04.01.1014)

…**GİZLİ DUYGULAR…

GİZLİ DUYGULAR

Nikah töreni vardı dostla bulunduk işte,
İmzaların ardından bir kahkaha tufanı.
Bu nikah yemeğine davet etti enişte,
Her lakırdı ardından bir kahkaha tufanı.

Sonra bir çay faslı var konu ikinci bahar,
Yeni gelin hanıma böyle uygun bulmuşlar,
Kimisi eş vefatı; kimisi ayrılmışlar,
Dillenmenin ardından bir kahkaha tufanı.

Evliliğin ardından şakalar yapılıyor,
Her şakanın ardında biraz gerçek yatıyor,
Öyle şakalar var ki dudak uçuklatıyor,
Söylenenin ardından bir kahkaha tufanı.

Şaka gerçek içinde herkesin hayali var,
Belli ki her gönülde ayrı bir aslan yatar,
Umutlar çöpçatanda bulsun ikinci bahar,
Dediler ve ardından bir kahkaha tufanı.

Orta yaşlı ve de genç çoğu arkadaş ve dul,
Çöpçatana dediler bize de bir tane bul,
Umarım bu dilekler duaca olur kabul,
Dağılmanın ardından bir kahkaha tufanı.

10.12.2013 BORNOVA

S.SIĞINAĞI

 

…**SAKLANDIKÇA…

SAKLANDIKÇA

Her gün yeni bir hayat, yeni bir umut dedim,
Yaşadığım acıyı hep bilesin; istedim,
Saklandıkça kayboldum; anıların dününde,
Sen yokken arzuları; yarına erteledim.

Senden uzakta tuttum acıları kendimi,
Bu aşk için her gece kapına geldiğimi,
saklandıkça kayboldum; içimin sürgününde,
Kimselere demedim; ne kadar sevdiğimi.

Gençliğimi bitirdim varla yok arasında,
Gözyaşımda kayboldum; gülüşün sırasında,
Saklandıkça kayboldum; yaşayan günde,
Kendimi ölmüş saydım; gidişin sonrasında.

Peşin sıra dolaştım sevgilim var demedim,
Kendime kıydım ama, adını söylemedim,
Saklandıkça kayboldum; ben sensiz her günümde,
Artık saklanmak da yok; korkmak da yok kimseden.

www.raif Aras.com 31.12.2013

S.SIĞINAĞI

 

…**MARŞ LAZIM…

MARŞ LAZIM

Allemi kullemi görmesi için,
Bu millete marş gerek…
Titreyip kendine gelmesi için,
Bu millete marş gerek…

Bir kumar oynuyor kağıtsız zarsız,
Kantarın topu yok hepten ayarsız,
Gözü görse bile gönlü duyarsız,
Bu millete marş gerek…

Söylenenler başka yapılan başka,
Hep hayal kuruyor totodan “keşke”,
Yanlış bir adrese yazmış dilekçe,
Bu millete marş gerek…

Bütün hileleri zamandan çaldık,
Gidiyorum derken hep yaya kaldık,
Kendi riyamıza kendimiz kandık,
Bu millete marş gerek…

Söz dinlemiş gibi meydanlardayız,
Ne bir kör kurşunda ne zindandayız,
Akif’in dediği bir hüsrandayız,
Bu millete marş gerek…
Bu millete iki tane marş gerek…

www.raifaras.com 27.12.2013

S.SIĞINAĞI